László Tünde Réka, tehnician nutriționist și terapeut Bowen
Hu Ro
mancambine.ro

Un corp sănătos este ca o casă de vacanță. Un corp bolnav este ca o temniță. (Francis Bacon 1561-1626)

Home » mâncăm bine » 3 idei pentru mic dejun vegetarian

Mar

14

3 idei pentru mic dejun vegetarian

Din când în când merită să încercăm alimente noi. Pe lângă faptul că ne aflăm în perioada Postului Paștelui, aceste trei creme vor aduce beneficii sănătății noastre, în orice perioadă a anului.

Se servesc cu pâine integrală (căutați pe eticheta produsului cuvântul ”integral”, sintagma ”făină neagră” ar putea să înseamne și altceva) și legume proaspete de sezon: ridichi, roșii, salate verzi, ardei de diferite culori. Cele  trei creme ar putea constitui un mic dejun sau o cină sățioasă și sănătoasă, în compania unui ceai cu lămâie și poate puțină miere polifloră de la un producător de încredere.

3 idei pentru mic dejun vegetarian

 1. Pate de linte brună

Acest pate, ca aspect, se prezintă exact ca pateul de ficat obișnuit.

Vom avea nevoie de

½ l apă, 150g linte brună, 5o g nucă,  o ceapă roșie de mărime medie, un măr mic dulce-acrișor (de ex.soiul Topaz ar fi excelent), 3-4 căței de usturoi,  5 linguri de ulei de măsline, ½ linguriță de salvie uscată, sare de mare, piper măcinat. 

Din această cantitate va putea mânca o familie de patru persoane  chiar și de două ori .

Mod de preparare :  

Nuca se hidratează în apă, cca 6-8 ore înainte să fie folosită. Apa de pe nucă se aruncă.

Lintea spălată bine, se fierbe împreună cu ceapa și cu mărul in apa cu sare. După  ce a fiert bine (cca 30 minute), se lasă un pic la răcit,  apoi se pune într-un blender. Se adaugă restul ingredientelor ( nuca hidratată, usturoiul, uleiul de măsline, piperul, salvia) și mixăm bine, 2-3 minute. Dacă compoziția este prea tare, mai adăugăm puțină apă, până obținem o cremă tartinabilă de consistența pateului.   

3 idei pentru mic dejun vegetarian

 

2. Cremă de vinete

Avem nevoie de

1 kg de vinete coapte , 1 avocado copt,  o ceapă mai mică sau 3-4 căței de usturoi,  4 linguri zeamă de lămâie, 2 linguri ulei de măsline, sare de Himalaia după gust.

Mod de preparare: după ce am mărunțit vinetele și  pulpa de la avocado, tocăm fin ceapa/usturoilul   și amestecăm bine toate ingredientele( ulei de măsline, sare, zamă de lămâie)  până obținem o cremă. Dacă simțim nevoia de gust mai intens, putem să adaugăm o linguriță de muștar.  E bine să folosim ustensile de bucătărie din lemn sau ceramică, pentru a nu altera gustul și aroma ingredientelor.

3 idei pentru mic dejun vegetarian

 

3. Cremă de icre altfel

Ingrediente pentru patru persoane:  

75 g nuci caju, o ceapă mică/medie –depinde de gustul fiecăruia, 1 linguriță muștar fin,  4 lingurite semințe chia, alge marine uscate – cca 2 linguri, 4 linguri zeamă de lămâie, sare marină după gust, 1oo ml apă, piper negru măcinat după gust.

Mod de preparare: 

Nuca caju se pune în apă cca. 5-6 ore înainte. Apa de pe nuci se aruncă. Algele uscate și semințele de chia se hidratează și ele, dar e suficient cu cca ½ oră înainte de preparare. 

Ingredintele (cu excepția semnițelor de chia) se pun toate într-un blender și se mixează până obținem o pastă de consistența maionezei. 

La sfârșit, clătim semințele de chia și le adăugăm la cremă. Se amestecă cu lingura, nu se mixează, întrucât acestea vor fi ”icrele”.

În ceea ce pivește algele, eu am folosit alge marine brune, deloc scump, nimic pretențios. De regulă se găsesc în magazine naturiste.

3 idei pentru mic dejun vegetarianCând am făcut prima dată această cremă, nu a avut gustul la care m-am așteptat.  Susțin în continuare, că nu putem avea aceleași așteptări de la preparatele vegetariene ca și de la cele făcute cu carne. Unele s-ar putea să fie chiar mai bune, iar altele doar se apropie de aroma preparatului făcut cu ingrediente de origine animală. 

Nu este vorba de faptul că unul e mai gustos iar altul e mai puțin gustos. Este  vorba de obișnuință.

Preparatele cu care nu suntem obișnuiți,  la început o să ne pară necunoscute, ciudate.  Însă, dacă adoptăm obiceiuri alimentare noi, cu timpul papilele noastre gustative se vor acomoda și vom percepe gusturile în mod diferit, mai intens. Cu trecerea timpului, e posibil să descoperim arome pe care nu le-am simțit niciodată până atunci. Se spune că organismul uman are nevoie de 21 zile  ca să deprindă un obicei nou, respectiv să accepte noutatea ca fiind ceva obișnuit.  

În mod sigur, reducerea consumului de produse de origine animală și înlocuirea lor cu ingrediente de origine vegetală, de bună calitate(!), ne va aduce beneficii multiple din punct de vedere fizic, mental și chiar spiritual.

 

Vă doresc poftă bună,

Cu drag,  

László Tünde Réka,

nutriționist și terapeut Bowen